våga vägra schlager

Då var det den tiden på året igen. Schlagerlördagarna drar igång imorrn och tvn kommer vara upptagen varje lördag från och med kl 8. Surt.
 
Jag har vänner. Men ytterst få som känns som vänner. Kan inte sätta fingret på vad det är, men de är antagligen mitt egna fel, de är det ju oftast. Jag vet att jag kan gå emot det argumentet på så många punkter, men vad jag lärt mig av min familj, och mig själv är det ingen idée att ändra en envis idiots åsikt. Jag ger upp innan det ens börjat. Känner för att gråta. Finner mig själv ensam en fredag kväll. Det är jobbigt. Jag är rädd. Men gråter inte för de gör det hela så patetiskt. Jag inbillar mig själv att jag är glad. Jag inbillar mig själv att allt är bra. Men de är bara för att inget är fel i mitt liv. Jag har det ju så bra. Jag har ingen rätt att va ledsen. Jag har alla förutsättningar i världen att lyckas i livet, få ett bra liv. Men jag är ledsen. Även fast allt e så bra. Musik hjälper lite..... Man får låtsas vara nån annanstans för en stund. 
 
Vet du hur lång tid det tar att hitta sig själv ensam. 4 veckor, mer eller mindre. Jag har ingen som håller mig om ryggen, alla är för rädda om sina egna. Dem två enda vännerna som accepterar att man inte pratar på månader är mina bästa vänner. Men av många andra blir man utfrysen när man inte har tid. Jag väljer inte någon framför någon annan. Jag är ensam. Jag umgås inte med någon. Jag jobbar, pluggar, sover, kollar tv, tränar, jag försöker leva så som man ska leva. Ååååh usch vad jag vill gråta nu. Men kan inte hantera att mamma ser på mig som ett offer. De är Oliver de är synd om, inte mig. Det gör ont i hjärtat att va ensam. Jag har ingen vän jag kan umgås med på en fredag, Folk har för stora planer för sånt. Man kan ju inte slösa en fredag på att umgås med bara en person. 
 

Iphoneglam ~

 

TÄNK KRITISKT.

Sitter i skolan bredvid Johanna. De tre bänkarna till höger står tomma. Mer än halva klicken är sjuka. Eller så skolkar dem. Vad vet jag? Har faktiskt ingen aning om vad som pågår i mina vänners liv just nu. Eller lite insikt har jag väl. Men känns som att ingen litar på någon längre. TRÅÅÅÅKIGT. MEn whatevzz. Vi kan ju va vänner änåd. Eller? 
 

Seeeg kväll!

Jag har just kollat på ph och de var sjukt synd att Niklas och Linnea fick lämna, även mr Fröidh. Hade jag elat vinna 500 000 hade jag också valt Thobias framför Niklas, Thobias och Aina lär ju få flest röster i finalen. SÅ nervös över att kolla. I förhandsvisningen p ånästa vecka lär det bli kaos när deltagarna får lite alkohol i kroppen. MAJ GAD. SAMIR och NIKLAS börja bråka, ALLA gamla deltagare är med på festen...
 
Imorse blev de ingen skola, pappa körde mig till Vällingbys Hudmottagning, har äntligen fått hjälp för mitt hudproblem runt näsan, salva ch tabletter. SCORE! Sen gymma vi och käka. I kungsängen plocka jag upp ett paket på posten frå BodyAction Sverige, questbars, ny shaker och protein powder. Nizzzzz. 
 
Väntar på min StudyBuddy nu. Vi ska plugga matte en sista gång! Sen är det bye bye! Och sen jobba till 23......
 

Downwards spiral ~

Var på bra humör men drack en festis. Fick ont i magen nu och onödigt dåligt samvete. Jag vet vad socker gör med min kropp och jag vet att jag måste spara pengar. I matematiken är negativt + negativt = postivt. Så är det inte i verkligheten. När det negativa hoppas på hög blir allt bara värre och värre tills man börjar i fråga sätta sig själv. Jag orkar inte, vill inte och har inte tid. 
 
 
Jag vill åka skidor/snowboard. Det vore kul. Det är bra för mig. Romme om knappa veckan då!

I see fire ~

 

Keep on philosofing!

Det har stått jävligt stilla här på bloggen dem senaste veckorna. Det har vart fullt up ute i verkliga livet. Jag har en hel hög med inlämnmingsuppgifter som ska in imorgon, jag jobbar ikväll och har snart jobbat tre helger i rad. Atm är det filosofi lektion med Blidäng. Tusen ggr bättre än med Ronnie. Blidäng är min mentor och Ronnie en mardrömsversion av en magister, iaf enligt mig. HAn är trevlig, men så jävla snurrig och ostrukturerad. Vilket är två egenskaper som suger att ha i en maktroll som lärare. Jag har lärt mig mer under 2 lektioner med Blidäng än vad jag lärt mig under Ronnies alla lektioner under hösten...
 
 

OOH it's awesome

 

Mellandagsrean #somenbroder

 

Segt.

Klockan är snart  tre på natten och jag int sova för mitt dygn  är totalt upp och ner vänt efter lovet. Jag börjar jobba om 3 timmar oh ska kliva upp om två. När klockan var tolv hade jag försökt somna i en timme men det gick inte, så jag tänkte: läxpr! Då somnar jag direkt! Nej. Jag kom in i värsta fetingflytet och orden bara strömma fram som min sam uppgift är äntligen klar, bara filosofin, franskan , engelskan, svenskan, ledarskap och matten kvar då! Haha, jag är ett skämt, Haft hur mycket läxor som helst under lovet och väljer att göra dom nu. Greys anatomy har kännts viktigare, snart klar med säsong 8. 
 
Jag och mamma klättrade i dag, superkul, men innan det plugga jag med min studybuddy. Min absolut mest produktiva dag under hela lovet! :) Okej jag byggde ihop en ikeaskrivbordstol iförrgår, cred till mig!
 
 
 
 
 

God damn it!

Jag är ledsen. Det är svårt att blogga då. Jag gör inget då. Jag sitter hemma äter, kollar tv, sover när jag känner för det, har inte fått ett enda pass under hela januari. Har kanske gjort saker 3 av 20 dagar. Nån gång innnan nyår var jag i vällingby med Betta, på nyår var jag hos Linda, och i lördags var jag o käka i stan med Betta och hennes kompisar. Det var så sjukt härligt med lite nya människor, variation är mitt bästa medel mot depression ;) nya vanor sägs vara hälsomsamt om man är deppig. Ska bli hälsosammare vanor när skolan börjar. Har just monterat en Ikea stol, cred till moi!
 
Detta gjorde mig ännu ledsnare igår :'(
 
 
 

And now I'm gonna dream about him




I got it.

Nej. Jag är så korkad dum o värdelös. Fast de är inte synd om mig för det. Men jag tänker sluta försöka göra andra glada. För de suger jag på ändå så fuck it. Folk måste klara av sanningen htan att bryta ihop. 

Jag har tänkt på en sak. Och igår insåg jag typ den aken. Jag vet precis vem jag vill "spendera mitt liv med"z han har alltid kännta rätt men igår i taxin. Kunde min okände liftare varit vem som helst,  men han gjorde de klart för mig vem jag vill ha mest av allt här i världen. Mmm... Jag måste bara vänta, tills jag e 18, eller kanske 20. Då kan jag kankse få va tillsammans med honom. Då kanske de äntligen blir rätt, men tills dess:
Its so much Keep it easy, get involved with someone you don't even like. You can leave without feeling guilt and he can leave you without hriting you.