Jobba 06-14, woop woop

 
Sova nu, jobba, plugga och blogga imorrn!
 
Jag vet att det är vackert med olika strumpor, and don't tell
me elsewhise!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommer inte kunna gå imorrn...

Vårt internet hemma suger häst dase. Kan bara streama en film i taget på en enhet. Jag försöker se på Kick-Ass 2, men icke. Får kolla på den under mattelektion imorrn, enkelt. Ska få en StuddyBuddy. Så matten blir hemma istället. Ingelas matte är obegripligt, jag vet att jag har kapacitet fö ett högre betyg men jag tar inte in något på hennes lektioner, hoppas de här är min chans att bevisa det!

Blev inge plugg idag ironsikt nog När jag sluta skolan rulla jag till gymmet. Det var legday. När jag kom hem ar jag så yr så jag var tvungen att lägga mig ner i sängen ett tag. Har aldrig svimmat i hela mitt liv, men tror fan jag var riktigt nära den här gången. Körde för hårt på gymmet med för lite mat i magen. Efter vilan och ett snack hoppa jag in i duschen. Sen blev det en efterlängtad middag. Fy satan vad gott det var! 

Nu sitter jag här i mitt nystädade rum med ett ton läxor som jag planerar att skjuta upp till helgen. Ska jobba både lördag och söndag så det blir inge fiesta i helgen... Jobb imorrn kväll också.... Men först samtal med en PT. För övrigt kommer lite norrländsk släkt ner på besök också. Fullt hus hela helgen.
 
Detta hände stelt nog idag...
 
Tror jag är ensam om att ha legday som favorit. Men det beror
antagligen på att både mina starkaste och svagase muskler sitter där
så det är ibland jäääääättelätt att arbeta med dem, 
och ibland jäääääättesvårt...
Känner mig superstark samtidigt som det ,brinner
i musklerna runt knäna. ^^
 

UB FUCKING G

Skolan as usuall bror. Det ekar i hela klassrummet när Uffes röst ljuder genom högtalarna. Killarna drar igång nytt nu, känns som något taget ur filmen Fame. Helt OK, Föredrar svensk musik för tillfället. Älskar svensk musik. Uggla, Linnros, Hoffmaestro och nya artister som Musik Kollektivet, etc. Älskar rock. Särkskilt brittisk, den bästa topplistan är lätt UK topsify. Gotta love it!
 
Efter skolan blir det antagligen fika med Johannis och sen gymmet, sen rullar jag vidare hemmåt för att plugga, och städa. Sista lektionen nu. 13.20 springer vi till bussen.
 
 
 

Jacka & Mössa // Vila, Salt - Canada Snow, Scorette

 
 
 
 
 

Palladiums ~

Kröp just ner i sängen vilket är jävligt kos. Efter skolan åkte jag in till stan. Mötte först upp Ghäbbster i Spånga. Min plan var en trevlig fika och förhoppningsvis en shoppingpåse proppad med smink, blev istället donken, en vårjacka, palladium boots, väska, mobilskal, (för 300!! Kollade aldrig prislappen, skjut mig) och en ny björnfitta/ryssmössa. Min sjätte om jag intr misstar, mig, skulle vart den sjunde om inte Alex slarvade bort den svarta, god damn it!

Imorrn blir det gym, plugg och städa rummet/badrummet. Roligt att se fram emot? Yezz.....  Jag är in need of a studdy buddy, PT och städerska. 
 

Me and my hombres

Jag har alltid känt mig som en mäktig människa. Aldrig underlägsen eller besegrad. Visst har mitt självförtroende tagit skada många gåger i livet pga olika anledningar men jag har ändå alltid stått på egna ben med god min. Jag gillar att jag kan gå ensam. Ensam är stark kanske, det är för mig upp till tolkning. Jag tror att när man går ensam kan man lägga allt fokus på sig själv. Ingen som drar ner dig eller som du måste ta hand om. Men det är alltid roligare med vänner. Jag älskar mina vänner. Och jag längtar efter att köpa julklappar till dem! Vill till London, nu, nu, nu! Den 12:e dec lyfter flyget från Arlanda. 

At the moment sitter jag i skolan. Funtar på att kolla lite netflix nu när swefilmer fuckat upp. Men måste verkligen få igång skolarbetet. Känns som skolan inte riktigt börjat ännu. Längtar till FN-rollspelen. Ska bli så himla kul med politik. Nu måste jag förbereda mitt svenska tal...
 
 
 

Smiler'Z

Fortfarande Ptich Perfect i lurarna, gotta love it! Är så sjukt less på att swfilmer inte längre funkar. Finns inget o göra på lektionerna nu.... Planen igår var att gymma men i samma sekund som jag bestädme mig för att åka till Kista med gurlzzenringer Johan från jobbet och frågar om jag vill kommar in o jobba extra. Pengakåt som jag ör tackar jag ja, så jobbade till elva igår. Jobbade medn Emma R så det var kul, vi har fem Emma på jobbet. Smått förrvirrande, och en av dem ser exakt ut som Emelie T på jobbet så allt blir en enda stor röra.

Vi hade volleyboll idag på idrotten. Hur kul som helst. Ikväll blir det klättring i Solna med Mami. Har inga nya bilder, så de blir en gammal...
 

No diggity I gotta bag it up'

Sitter med souundtracket till pitch perfect i lurarna. Så sjukt bra och kreativt. Matte är så jävla tråkigt. Förstår inget. Har inte öppnat boken sen Augusti. Fredagen var awesome. Gjorde bara bort mig lite. Ellens födelsedag var säkert hur bra som helst. Så glad för hennes skull att allt blev lyckat. Det enda var väl en kort visit av polisen. Men dem gick lika fort som dem kom.... 

Efterfestade hos Linda till Fem på morgonen. Häll fan igång i 24h, inte likt mig, jag älskar att sova. Sov jävlitg gott i Cissis säng. Tur att hon inte va hemma. ^^ På lördagen rulla jag hemmåt. Mötte Anna på kvällen och chilla hemma med hemma. Pga en lite annorlunda taxiresa så drog vi DT på Donken och därifårn fick jag med mig 2 liter vatten så var faktiskt inte bakis när jag vakna! :D 
 
I söndags jobba vi på Lindas Spanska Projekt. Riktigt roligt. Mycket skratt, (vi gjorde en film)...
 
Jag och Ghäbbster i fredags.
 

Hunger Games: Cathing Fire = EPISK, längtar till tren.

 

Vill bara känna, är så jävla tom.

Ger snart upp på det här med läxor. Blir så jävla less på skolan när allt jag tänka på är pojkar. Don't get me wrong. I love being single. Men vill ha något mer. Något äkta. Någon att kolla på snön med. Någon att värma sig breve kalla nätter. Någon att mysa framflr brasan med. Finns tusen saker jag vill göra med "någon" Finns många bra kandidater. Men jag är inge bra på kärlek. Har inga problem med pojkar. Vill jag hånlga, ligga eller träffa någon gör jag det. Men det uppstår aldrig några känslor. Enda gången det gör det är nätr jag beundrar någon på avstånd. Men då distanserar jag mig från honom så mycket jag kan bara för att jag inte vill lära känna han på riktigt och längta ännu mer. Sen känner jag mig alltid ful, förutom när jag är full, då jag egentligen är som fulast. Ser mig heller ine som flickvän. Känner mig alltid "stor". Allmänt sett. Så jävla ofeminim liksom. Spelar ingen roll hur rosa fluffiga mina kläder är. Kommen alltid vara "man" på insidan. Vill inget hellre än att känna mig liten, kvinnlig och hjälplös. Så att någon ska komma o rädda mig. GOsh I'm deep dude. Nej men vill bara bli räddad från ensamheten. Vänner har jag men ingen jag kan drömma med. Alla bygger liv med partners. Jag gör halva planer med polare som ändå aldrig blir av. Sen får man ligga ofta också. De är ju alltid nice. 

Longing for that All consumig Love.
 
Varför kan du inte älska mig...
 
...som Chuck älskar Blair.?
 
...som Jack älskar Rose?
 
...som Jag Älskar Dig?
 Fan vet precis vem jag vill ha. Men de är för svårt.
Skulle bara bli sårad. Hellre tom än ledsen.
Jag är inte olycklig bara tårögd, ensam, trött och fel.

Eller kanske bloggerska på heltid? Krönikör? Njaaeee....

Framtiden. Jag längtar och fasar den. Jag vet att jag överlever som det ser ut idag men tänk om jag misslyckas med mina mål och drömmar. Det sista jag vill är att fastna på donken. Men de är så lätt att bli bekväm. Jag skulle kunna hoppa av skolan och göra mig en karriär. Kanske äga ett par egna restauranger om 20 år? Men är det drömmen nej. De är en tillvaro jag skulle kunna leva i. Men jag vill bli hörd, och lyssnad till. Jag vill bli författare, radiopratare, statsminister. Eller högt satt inom polisen. Antingen en folkets kvinna som för deras talan. Jag älskar när folk ser upp till mig, jag älskar när folk ser mig. Uppnärksamhet är det jag lever för. Jag är beredd att ta det där extra steget för att bli omtalad, drömmen är att en dag bli omskriven. Första kvinnliga statsminister och dessutom yngsta. That would be "living the dream". Vet inte vart jag ska börja förutom skolan. Och där går det inte jättebra just nu. Haha, kan bero på att jag drömmer mig bort under lektionerna. Skärpning. 

Nu Vällingby för att se Catching Fire. Som jag längtat, den fick fyra plus av aftonbladet! 
 

Köpte denna i Fredags + Fem böcker

 

En svettigare måndag...

Dålig update I know men fredagen spenderades hemma. Jobbade mellan 06 och 16 i lördags och på kvällen myste jag hemma hos johanna. Söndagen tillbrimgades återigen på jobbet och idag hatr jag gymmat med pappa. Sen var på jakt efter Oliver som var spårlöst försvunnen. Had en klump i magen tills vi hitta honom, oskadd. Jävla snorunge o försvinna! Men älskar han ändå, vi ska till Vällingby på Onsdag för o kolla Hunger Games 2. Taggad. 

 

The Wolverine +/- (Spoiler Alert)

Sitter i skolan nu på ledarskap. Har en lektion idag så det kändes sjukt segt att kliva upp till skolan. Men ska till gymmet direkt efter det och sen luncha med pappa. Tänkte stanna på hans jobb för att plugga. Såg en halvbra film igår. The Wolverine, en spin off på X-MEN filmerna. Vilka för övrigt tillsammans med Resident Evil serien är mina favoritfilmer. Läste även att det 2014 kommer en ny film i själva serien 2014, X-MEN: Daus of The Future Past. Längtar. Korta +/- 
 
+ Hugh Jackman är the Wolverine. 
Jag är helt såld på Hugh Jackman. Snyggaste småbarnspappan på denna planet. Han gör rollen så bra också. Sexig och aggressiv på samma gång. Jag älskar hans ironsiska humor också. Han är med i alla X-MEN filmerna, även First Class. Blir glad varje gång han dyker upp på filmduken. Det går inte att utesluta honom. 

+ Professor X återuppstår. 
Det är både positivt och negativt. En liten bit av mig dog när han upplöstes till partiklar i The Last Stand. Men det är kul att filmskaparna vågar döda älskade karaktärer. Även fast dem fick hård kritik för det. Men att han återupstod gjorde mig superlycklig. Han är som hela skolans Farfar Och att Storm, Ororo Monroe ska vara skolans överhuvud ensam känns tomt. Och det fick mig att längta till nästa film. Hade jag gjort en då, men man fick ett smakprov på vad som ska komma ske. Fortfarande många frågor som hänger i luften, svar som Professor Xavier tog med sig i graven. 

- Det är ytterst få mutanter i filmen.
Bara så jävla tråkigt.
 
- Större delen av filmen utspelar sig i Japan. 
Skittråkigt tycker jag men det var nyttigt för filmerna att utspela sig på nya miljöer så att filmskaparna inte hamnar i samma gamla spår. Väldigt coolt att se Logan bland en massa japaner också. Men man fick inte X-MEN känslan. 
 

Jag skulle antaligen älska filmen oavsett, jag är programmerad att älska dem filmerna. Äger alla på DVD, mina guldkorn i min filmsamling som växer sig större och större. Jag älskar att samla på mig bra filemr och serier. En bra serie är en sån man saknar. som en gammal vän man inte sett på länge. Som man aldrig tröttnar på, en film som ger en goda råd och livserfarenheter. Någon du litar på, som kan muntra upp dig, u gotta löv them films.
 
Älskar alla Marvel Studios filmerna, förutom ghost rider. Fast den funkar en gång. 

Hold on we're going home'

Sitter i skolan. Sista lektionen. Franska. Och det är ett helvete. HAr lvoat mig själv att sluta gnälla men de här e min blog ocjh jag skriver vad fan jag vill. Så prepare for wining. Kollat på serier o filmer på alla lektioner och nu finns inget att se men jag vill inget hellre än att dö. Träningsvärk från igår i hela bålen opch ryggen. Speciellt axlarna. Lite mensvärk på det och feber. Känns awesome. Men gör fan allt för att få tillbaka CSN. Krigar mig igenom smärtan. Måste gå hem i mörkret. Tar en kvart att gå hem men de skulle likagärna kunna vara en evighet. Det är så de känns just nu. Tiden sniglar sig fram men om 20 minuter slutar.
 
Suktar mig själv med lite Frozen Yoghurt ~



Sanningen, and it hurts.

 

En lång Tisdag

Efter skolan igår gick jag hem till Linda. Vi käka donken och sen blev de hemliga projekt. Hihi, I'm so sneaky. Nu är jag i skolan vilket ärsådär. Sitter i klassrummet efter en halvdan lunch och ett helt ok gympapass. Dagen är helt enkelt grå. Både väder och ststämning. Mitt humör är dock på topp. Hade jättesvårt att somna igår men vaknade utvilad. Försov mig dock. Efter skolan blir det gymmet. Sen ska jag vidare till jobbet. Efter det hem o plugga. 
Till och med jag är grå idag

My guardian angel

 

Kör ba kör!

Hola, framtiden känns ljus,. Gäller bara att arbeta stenhårt för att uppnå mina mål och drömmar. Har gjort allt förarbete nu. Bara att kötta rent praktiskt. Skolan, jobbet, hälsan och mitt hemliga 10-månaders projekt. Om all går enligt planerna kan jag avslöja projektet redan i Maj. 

Kom nyss hem från jobbet har ätit och ska nu vidare och klättra. Gör läxor i bilen. Köttar'N!

 

Jag och Linda drog en #yolo i torsdags.

 

Bakat // Espresso Cake by Roy Fares

 

Höstlovets inköp:

Årets Vinterjacka // Salt - G-Star
 
 
 
Tröja // GinaTricot
 (Troiligtvis Världens Sämsta Bild)
 
Blå kofta // H&M
 
Två likadan tröjor, vit/blå // BikBok
Fram
Bak
 
WTF Mössa // Salt - SistersPoint
 
Köpte även tre knä strumåor från American Apparel, en marinblå beanie mössa därifrån, slitna/trasiga jeans frå Gina, nya in-ear från Apple, ett grått oversize linne från Gina, två töj, en 10:a (blå) och en 12:a (lila).

En lugn helg

Gårkvällen spenderade hemma med Superman. Ni vet den där filmen Man of Steel, haha trodde ni jag mena en kille? Bahahahah! Haha, nej men jag är väldig forever alone för tillfället. Har iaf mina compadres. Men ingen superman i mitt liv förutom han i filmerna. Han inte se klart slutet men man vet ju att General Zod blev förintad av Clark. Dock väldigt bra upplägg. Fast Lois Lane var väldigt ful. Frida kom runt nio och vi ba snacka o skratta. Supermysigt. Somna direkt efter hon gick hem. Sov som en bebis. Det brukar väl bli så när man har full närvaro en vecka ingen överskottsenergi. Är grymt glad att jag klara en hel vecka utan frånvaro. Har fotat några av höstlovets inköp. Fotade med mobilkameran så de blev som de blev.

Vaknade av att min älskade hund rivit ur min sopkorg under natten. Underbart! Mitt rum var redan stökigt.... Ska sminka mig nu. Sen till coop med pappa. Ska int egöra myckert annat än att plugga, sova o dega den här helgen. Har inte gjort det på ett bra tag. Imorrn blire jobba och klättra.

 
 

Skolan

Var i skolan 1h för tidigt. Gick på Linda o Johannas spanska. Väldigt tråkigt men hade inget bättre för mig. Inge frånvaro än iaf, De e nice! Hoppas på att få tillbaka mitt CSN i december. Måste ha full närvaro och sen gå  prata med studierektorn. Jåååbigt. Nu har vi ledarskap. Sen prov. 
 



Goskväll med brudsen.

Matteprovet gick åt helvete dessutom fick jag F på några prov som jag uteblev innan höstlovet. Har samprov imorrn så Linda, Malin och Johanna är här o pluggar med mig. Direkt när jag kom hem gjorde jag mys och laga mat. Tog 1h för mig att köpa kyckling, snacks och potatis.... Kände mig efterbliven i butiken. Mycket skratt ikväll och minnen, länge sen senaste tjejkvällen. Litt pics härrå: Nattie :*
 
 
Johannas blogg: delwig.blogg,se
Malins blogg: malinkarlsson.blo.gg
Lindas blogg: lindaisabelles.blo.gg
 

I watched my student become the master.

Gårkvällen spenderades till en början med Johanna och vi försökte plugga men det gick inte alls bra så vi gjorde köttbullar och makaroner. Jag bomba pastan med ost de blev äckligt. När Johanna åkt la jag mig i sängen och kolla på gossip girl. Sen ringer Frida och halvtimme senare sitter jag, Frida, Elin, Sebbe och Makkan i mitt rum och gör allt och inget. Jag och Frida skratta mycket i alla fall. Idag åkte Makkan hem till Luleå. Gonna miss my ginger buddy. :(

Under förmiddagen bowlade klassen eftersom vi vann uppdraget. Jag var bäst av alla brudar i första serien. Vilket kändes bra eftersom de kul att va bäst i nån kategori. Men i andra o tredje gick Cilla om mig. Skulle inte gett henne alla mina hemliga bowling knep.... De är inte lätt att va Bowling sensei. Haha, nej men hon var jätteduktig. Käkade asiatisk buffeé innan skolan börja på riktigt. Gött. Nu har jag pluggat engelska så fingrarna blöder. Blir tidig kväll, gonatt.
 
 

Full närvaro.

Måste få tillbaka mitt CSN. Och om det sk hända måste jag ha full närvaro i skolan. Därav le rubrik. Vi har sam och min data kommer dö. Den laddade inte under natten och jag lämna laddsladden hemma. God. Damn. It. Vad ska jag nu göra när alla comrades sitter med näsan i skärmen. Det är det sämsta med datorerna. Mycket av den sociala biten försvinner och jag är rädd att det ska bli värre. Tillslut pratar man kanske inte. :(

Jobbade igår så orkade inte blogga om kläder. Kändes seeeeegt. Kollade på gossip girl hela kvällen tills hag somna. Har samprov, en svenska inlämning och matte prov. De blev sämsta schemaändringen. Imorrn ska klassen bowla. And I am king @ bowling. Embrace yourself bitches!
 

People like us we don't need that much'




Your love is like a soldier, loyal 'til you die.

Jag har varit extremt seg på att blogga men har kanppt varit hemma och mobilbatteriet fuckar ur totalt s åkan inte mobilblogga heller. Var i Vällingby med Gabbi och Emelie i Tisdags. Gabbi sov hos mig. Dagen efter det drog vi och några till tilll Stan och såg Gravity på Saga. Värdelös film som fått 5+ av nästan alla kritiker..... Man undrar ju. Dem crasha hos mig och på onsdagen drog och på torsdagen ville Linda dra Kista... Fullrulle! Sov hos Linda. Gjorde två naglar på mig själv. Blev extremt fult. När jag vakna ringde mamma och ville sola. Jag ba azum. Käka subway till frukost osså. Nice start på dagen. Sen var de hem duscha o städa. Norrländska släktingar kom igår. När dem kom gickl jag. Haha nej men efter middagen drog jag till Linda. Sovit två timmar inatt.... Börjad jobba 06 imorse. DÖ_Ö. Men kvällen var för bra för att bytra bort mot sömn. Supertrevligt. Och nyktert! That ain't often. Min egelska är lite rostig. haha. Jobbat hela dagen och sovit sen jag kom hem!
 
Imorrn blir plugg och bilder på höstlovets shopping. yeeeezz.

BTW I LÖW ÄJ VERY HANDSOME GUY. AND HE'S SINGEEEEEL. FUCKYEEAH. 
Haft en crush på han since forever typ. HAha im kind off pathetic!

Lite äldre bild på mig o mina små änglar. Alla är små. Haha. Jag är längst. Kind of sucks.

(Michelle, Johanna, EmelieW och Frida ni e också mina änglar no worries)