Gulligaste lillebror köpte med sig julmust till mig

Skolan var somvanligt dryg och tråkig, den var faktiskt extra dryg och tråkig idag. Varken Michelle eller Jospehine var där. Fast jag trivs bättre med dem andra tjejerna i klassen nu faktiskt. Dem är trevliga om ger dem en chans och inte stöter bort dem. Vi delar ju lite åsikter och så men vad gör de?

Mitt NO-arbete blev klart idag. Fick verkligne peppa på gruppen för att det skulle bli bra. Jobbade nog med dem mest omotiverade männsikorna på denna panet! Men jobbet blev gjort, tack vare mig, skojar inte nu, utan mig hade dem inte klarat det. Te Ugly Truth liksom. 

Mådde inge bra efter näst sista lektionen. Så jag gitta hem. Nu hade jag tänkt att titta på How I Met Your Mother säsong 7 och Chuck säsong 5. Ikväll blir det att träna om jag inte mår lika dåligt som tidigare. Jag vill ju vara lite vältränad till nyår och jul. Jag ska göra lite julklappstips till famlijen och vänner. Sen ka jag även göra en egen ösnkelista. Gud vad jag älskar julen! Maten, stämmningen, snön, dekorationerna, julandeln, allt!

Jag har ingen bra bild som passar inlägget så ni får den här.
För det är typ det jag upppskattar mest i dn här vinterkylan.
 

Nu ska jag sussa eftersom det är så underbart!


Dagen i bilder.

Min fina Zippo utanför McDonalds.
Suddig bild på Frida med hennes kära nyinköpta Clas Ohlson paraply.
Utsikten fårn Kulturhuset, våning 5, mot Sergels Torg.
Bild tagen vid Hötorgspassagen.
Närbild på min superfina Zippo från Punktshop.
Reklam för utställningen som hette: All Around The World.
En tidskapsel som fanns på  utställningen. 
(Vi tog i med liv och lem för att försöka öppna den men det gick inte!)
Jag och Frida när vi testade mössor på Åhlens, ska köpa den där. Jättefin!
Helt okej bild på mig  tagen i Kulturhuset av Frida.
Jag har en bild Från Waynes Coffee också men orkar inte lägga uppp den, den var inge fin.

Christmas is on it's way

Ni kan få en bildbomb efter det här inlägget. Jag har en jättekonstig känsla i hela kroppen och vill bara sova, så låt det gå undan. Skolan var as usuall. Bortsett från ett psykologiprov som vi kan säga gick väldigt väldigt väldigt dåligt. Nästa gång tar jag igen. Efter det var det Fototutställning i kulturhuset och sen tog jag en snabb-fika med Frida. Vi kika i lite butiker också men mest fönstershopping och julklappsspnaing. Kirrade en jätte fin zippo-tändare. Efter det åkte jag hem till Eliabeth och myste med kladdkaka och film. Väl hemma la jag mig i sängen för att kolla på Chuck. Är inne på säong fem nu och vill inte att den ska ta slut. Och nu sitter jag här och bloggar.

Julkänslan i stan går inte att undvika, det är fina lampor och girlanger överallt och man blir helt euforisk av stämmningen. Den första snön har ävn lagt sig, hopppas det håller i sig! Imorrn hade jag tänkt åka och simma och på fredag blir det väl trappan, jag har inte varit där på ett tag så hoppas det blir av om inget annat intressant händer!

Måste bara hylla detta underbara väder!

Jag skojar inte, jag älskar det!


Ny header.


Försöker få det här och funka men allting bara fuckar ur. Orkar inte, men ändå. gjorde den i GIMP 2.

Gud! Jag har ju helt glömt bort att berätta om lägret!

I helgen var jag ju på konfirmationsläger. Vi åkte från församlingens byggnad kl 17.23. Vi anlände Finnåkers stiftgård kl 19.02. Resan var lugn och trevlig. På kvällen firade vi andakt tillsammans och käka lite. Sen var det inte mer med det. Juste! Jag ledde ett lekpass, och det blev kaos som vanligt när jag ska göra lekpass. Stackars förvirrade konfirmander. När jag vaknade på lördagen skyndade jag för att hinna kliva upp och ta min morgon-cigg innan frukosten. Vi har ett riktigt tight schema på lägren, inte konfimanderna alltså. Nej, vi ar ledare får springa runt med andan i halsen. Under kvällens mässa var det väldigt många starka känslor som gjorde sig hörda och det var tårar överallt. Jag fick lära min saker om  folk jag känt väldigt länge. Som jag inte visste innan tunga saker och jag är så stolt över att dem berättar, men samtidigt vill jag bara försvinna när jag hör hur jobbigt andra har det. Knepig situation. Under kvällen spelade vi guldkampen och min grupp ledde med sina 40 800 poäng. Sen gick dem all-in och hamnade på sista plats. Lite tråkigt men vad ska man göra?

På söndagen fick jag sovmorgon eftersmo jag hade varit nattvakt. Och det var ingen lugn natt kan jag säga! Vattnet sätngdes av helt och en ledare blev förföljd i skogen av en okänd person. Jag var riktigt rädd. Och en annan konfirmandgrupp störde våran när kl var 4 på morgonen. Så den natten var väldigt stressig. Jag får lite ont in magen av att tänk på den.

Jag är inte sådär superkristen av mig men det är en sådan gemneskap och mysig känsla på dessa läger så jag kan inte annat än älska konfirmationstiden. 

 

Här får ni en supertjusig blid på mig från omkläddnigsrummet i skolan.

Jag har en liten to-do-list. Dne består av att göra NO-läxan, historie/svenska-läxan, städa rummet, knåpa ihop en önskelista och träna! Jag vill verkligen komma igång med träningen nu och sluta röka helt vore skönt, men som sagt, det är ju svårt. En till sak att göra är att fixa designen. Är inte så nöjd men min rosa blogg. Dessutom är det här en av blogg.se egna designer, tråååkigt...

Skolan var helt okej idag. Inte mycket och säga. När jag kom hem duschade jag och la mig i sängen för att kolla på Chuck säsong fyra. www.swefilmer.com är en super bra sida jag starkt rekomenderar. Något annat jag gjort är att jag har lämnat mitt CV till min granne som är cef för McDonalds Barkarby och Stäket. Vi får se hur det går där. Jag ska försöka blogga om lite "på-tal-om-ingenting" saker, det är alltid kul att läsa om tio år, för mig asså.

Världens bästa present jag fick av mamma!


Det finns tre färger, grön, röd och guld. Jag tror att röd kostar 800:- grön 1000:- och guld 1200:- Dem finns att köpa på åhlens eller the body shop. 23 luckor med härligheter, första luckan på lördag. Hett tips!

Sitter i skolan med Emma at the moment. Ska skriva historia och jag kommer berätta om lägret ikväll.

Sorry bitches! But I will tell you more tomorrow afternoon.

Det blev inga tidsinställda inlägg. Jag hann inte ordna det innan jag åkte i fredags. Och på lägret var det så pass hetsigt att jag knappt hann kolla klockan på mobilen.


Throwback Thursday

Hej hej! Imorgon kl 17:00 på eftermiddagen åker jag iväg till Finnåker med Konfirmationsgruppen. Gud vad mysigt vi ka ha det! Har längtat så länge! Och nu åker i princip alla mina "riktiga" vänner med. Det blir inte så mycket bloggande eftersom det är så tråkigt med mobilbloggande och det brukar vara ganska dåligt internet där. Det ar blivit bättre för varje gång vi åkt dit. Första året jag åkte fanns det inte ens mottagning nog för att smsa. Ska göra några tidsinställda inlägg om diten och datten. 

Just nu kollar jag på My Name Is Earl. Störtskönt program! Dagen bestod av att sova, sola och handla. Sen mot kvällen så var det fika hos min Faster för att fira att min kusin Julia. Hon ska för övrigt också med imorrn. Det bjöds på gofika och videor från när vi var små. Supermysig kväll. Och det var kul att få träffa människor som inte är mina syskon eller mina föräldrar. 

 
 

~ Liten tanke som slog mig ~


Vi kan börja med att berätta om dagen.

 Jag har haft grov ångest hela natten. Och jag har gjort folk besvikna. Jag a att det skulle vara fest hemma hos mig. Men jag har sett fram emot konfan hela året. Så jag ställde in. Michelle blev aslack. Tråkigt för henne. Vi skulle träffas men sen blev on sur. Hatar att göra folk besvikna. Har mått värdelöst hela dagen. Jag kan liksom inget göra annat än att få skuldkänslor och vanka av och an som en idiot. Jag ska inte till skolan imorrn. Dels för att jag ör sjuk och dels för att jag inte orkar möta alla besvikna ansikten. Jag tycker ju inte ens om dom i klassen. Varför ska jag då släppa in dem i mitt hus. Men det här får inte slå ned mig. Dessutom hade jag fått fetaste utegångsförbudet. Skönt och slippa det. Ingen av mina rikitiga vänner hade kunnat komma ändå, alla ska till konfan, i princip alla. Usch vad dåligt jag mår. Dem i klassen är säkert inte ens ledsna men jag klarar inte av att lova människor. Nu vågar jag inte ens logga in på min facebook även fast det säkert inte spelar någon roll säkert. FAN! 

Fast det hände en liten positiv sak idag åtminstonne! Men den är lite privat...

BTW så måste jag fixa en personlig design, den hör är ju skit tråkig!

Wanties ~

Militärjackan - www.runwaydreamz.com / T-Shirten - Kan Dee Art / Chukka Bootsen - Vans, www.junkyard.se

Min bebis försökte stjäla min lussebulle!

Imorgon går jag till skolan eller så stannar jag hemma. Vet inte vag jag väljer. Ett annat val jag måste göra som är ganska avgörande är om jag ska ha hemmafest på lördag eller åka iväg till Finnåker för konfirmation. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Antingen går jag all-in oc satsar på festen. Jag kommer få utegångsförbud garanterat. Det kan jag hantera. Men att missa konfan vill jag ju inte. Har fucking ångest. Det bra med festen är att jag får en chans att lära känna klassen bättre. Dem har en väldigt skevbild om mig som ni kan läsa om i tidigare inlägg. Men jag har längtat efter konfan i snart ett år och jag vet inte om jag kan vänta ett halvår till nästa läger. Nettan kommer bli lack på mig också. Men nu har jag redan sagt till alla i klassen att det är fest hos mig på lördag och jag vill inte göra dem besvikna. Panik!!

Dagen bestod av en tripp till vårdcentralen för att göra tester och sen blev det korvlunch på OK. Såg filmen THe Amazing Spiderman på tv och sen tagga jag och mötte upp Michelle på en cigg. VI snacka sit och sen bar det vidare till SKU i bro. 

GODNATT!

6 korta om mig!

#1 Jag är oskuld.
Det är inte för att jag "sparar mig" eller är för fin för sex. Men jag har liksom inte träffat någon som vill ha sex med mig som jag vill ha sex med. Idag är det hur lätt som helst att hitta någon att knulla med. Men grejen är den att jag inte vill uppleva ångesten efteråt. Jag vill inte ligga med någon och sen behöva oroa mig över om det var fel eller rätt.  Det värsta som skulle kunna hända är att jag ligger med någon och sen ångrar det resten av mitt liv. JAa har tackat nej till "skamliga förslag" och är idag as nöjd med att jag gjorde det, för fan vad tacksam jag är över mina kloka beslut. Stolt över mig själv faktiskt. 
 
En annan anledning är också att jag inte haft något seriöst förhållande i hela mitt liv, kär och så har jag varit men jag berättar ldrig för den jag gillar att jag gör det, jag ser bara till att bli asbra kompis med snubben i fråga och sen inget mer med det, jag är för blyg helt enkelt. Jag värdesätter inte oskulden men tycker heller inte illa om den, alla andra stressar bort den känns det som, men jag bryr mig ärligt talat inte. Men sex vill jag ju ha såklart, en vacker dag när jag hittar någon det känns rätt med!

#2 Jag har en hund.
Min älskade bebis, ögonsten, och livsglädje: Rocky Boss Lilja!

#3 Jag älskar att gymma!
Även fast jag är väldigt dålig på att pallra mig iväg till gymmet så älskar jag att vara där och träna. När jag känner svetten rinna nerför pannan och musklerna skakar av utmattning så mår jag riktigt bra. Att promenera ölskar jag också! I somras hade jag en riktig träningsperiod på två veckor då jag träna och åt nyttigt varje dag, sov ordentligt gjorde jag också. Mådde så sjukt bra då. Nu när jag är sjuk och så då får jag ju inte anstränga mig så då får jag lite ångest och tappar aptiten. Inte bra!

Mitt mål är att bli så vältränad så att det syns på armar och mage.
 
#4 Jag röker till och från.
Det är så sjukt onödigt och jag blir förbannad på mig själv! En massa pengar kostar det också. Helt värdelöst, ändå gör jag det. Slutar ibland men sen så börjar jag för att någon respektlös jävel bjussar på en cigg. Fyfan vilken äcklig vana! Måste lägga av, när jag blir frisk så ska jag fimpa förgott och gymma regelbundet!
#5 Jag skolkar för mycket.
Skolan är ju så tråkig! Jag ruttnar på lektionerna. Ämnena är tråkiga, eleverna otrevliga/tröga och lektionerna för långa. Jag får impulser att jag ska gå hem ibland och då gö jag det, det r inte för att vara "cool" eller nåt. Utanför att jag mår inge bra av att vara i skolan. Jag vantrivs något så förbannat.   Människorna i min klass gör mig deprimerad. Mina vänner går IV/IM, Frida går Ekonomilinjen och dem enda i min klass jag gillar är Michelle, Josephine, Emma och Isak, resten är miffon hela bunten. Och jag tror att dem inte gillar mig så värst mycket, jag brukar inte bli omtyckt .Elisabeth går estet och vi ses knappt. Så synd, men hoppa av tänker jag inte göra. Flrjag ser fram emot studenten för mycket oc det är hopplöst att försöka få jobb utan utbildning. I Juni 2015 ska jag åka flak med SA1B!
 
 
#6 Sist men inte minst: Jag har en tatuering.
Jag kan berätta mer om den imorrn för nu ska jag sova! Gonatt!
 
 
 

Butterflies in my stomach.

Dagen har bestått av att sova, och städa. Jag vaknade runt 12 och då gick jag upp i på övervåningen för att glo på lite TV. Men jag somna så fort jag la mig i soffan. Riktigt skönt att sova mittpå dagen utan förbeåll. Vaknade  upp igen runt halv 2, Alexander väckte mig när han kom hem. Då fippla jag jag lite med luren. Sen kom jag iåg att jag kvällen innan planerat att städa och möblera om mitt rum så att jag får in den nya soffan! Eller ny och ny. Den kommer hemifrån farmor, hon köpte den kort innan hon avled i cancer. (R.I.P.). Det tog sin lilla tid men det var värt det, rummet blev rent och sängen flyttad så det känns annorlunda att sova, bättre tror jag till och med. Efter det slog det mig att jag inte ätit något på hela dagen så jag slängde i mig re mackor och sen fixa mig lite snabbt och åkte och såg Call Girl. Bra film men det var svårt att hålla koll på alla Troskar och Horor, alla såg ju likadana ut.Just nu kollar jag på Baksmällan 1. Sen blir det att plugga svenska/historia. Eller vet inte om jag orkar, jag ska ändå vara hemma imorgon. Det har hänt en riktigt bra sak som kanske skrivs om här på bloggen i framtiden, hoppas jag!

Astrologen by Magnus Uggla

Darin sjöng låten i Så mycket bättre igår, han och Miss Li var dem enda som inte slaktade Ugglas låter utan gjorde dem riktigt bra. Fast Ugglas versioner är bäst. Astrologen, (cover by Darin) ligger nu på plats #1 på iTunes. Dem feta delarna är mina favorit strofer i hela låten! Love It! Uggla är definitivt min favorit sen jag var liten, mamma gav mig inte riktigt något val.
_____________________________________________________________________________
 
 Så du är en tvilling, jag visste det,
det såg jag nästan direkt,
styrd utav Solen och Mars kan jag se,
vi är så gott som redan släkt.
Du är en framåt person,
som har en hög ambition,
en lycklig framtid astrologen spår,
vart du än på vägen går.

Du är den vackraste jag mött,
inte påmålad och falsk som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött,
och när du har mej när jag tar dej,
din hungrande kropp får frid,
bortom all rum och tid.
Då är du den finaste jag mött.

Och nu sitter dom och skriver poem,
dricker rödvin var kväll,
löser alla världsliga problem,
och älskar till skalden Sundell.
Måste människor slåss,
får aldrig hända oss,
man måste tänka klart va positiv,
förverkliga sig själv och sitt liv.

Du är den vackraste jag mött,
inte tuff och kall och hård som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött,
och när jag har dig när du tar mej,
min hungrande kropp får frid bortom all rum och tid.
Då är du den finaste jag mött.

Jag har gått över till nummerologi,
och räknat ut vår romans,
vi två vi bildar en vådlig kemi,
utan skuggan av en chans.
Det står du är stabil,
att jag är svag labil,
en nattsvart framtid nummerologen spår,
om vi inte skilda vägar gå.

Du är den vackraste jag mött,
inte påmålad och falsk som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött,
och fast det svider å jag lider är det bäst att vi bryter vårt band,
och inte trotsar ödets hand.

Fast du är den finaste jag mött.
Du är den vackraste jag mött,
inte påmålad och falsk som andra,
du har väckt upp det jag trott var dött.
Ja, du är den finaste jag mött.

 
 

Det jobbigaste som finns:

Snöflingor på bloggar. På riktigt, hur sjukt irriterande är inte det! De stör oh är ivägen, slutar falla gör dem inte heller, jag kikade runt på några vänners bloggar och så kom jag till en tjej i min klass blogg. Och hon hade lagt till snöflingor på den, jag känner inte henne alls. Visste inte ens att hon var 95:a. Själv är jag ju 96:a. Vi hade fyra 95:or i våran klass från början, nu har vi tre för en hoppade av. Men på riktigt, dem där infernaliska snöflingorna gör mig förbaskat förbannad, nu ska jag kolla vidare på Hem Till Midgård, diggar Tyke sten hårt!
 
Och så har vi Ove, han är jobbig han med.
Såg ni Solsidan ikväll förresten?

Jag är en riktig BIO-GALNING!

Tredje gången gilt som man brukar säga! Jag tröttnar inte på twilight! Omöjligt. Så sjukt bra filmer. Och det kommer många bra filmer på bio nu till vinter, blir en riktig bio-vinter. FIlmer jag ser fram emot är definitivt: Du gör mig galen, Beautiful Creatures, Mammas pojkar, Snygg Sexig Blind: EGO, HOBBIT, den där filmen om tigern och pojken och sist men inte minst filmen om dem där teroristerna, kommer inte ihåg vad den heter, bra verkar den i alla fall. BIoaktuella filmer jag ska se nu i veckan är då En Oväntad Vänskap, (i utbildning syfte, franskan), Call Girl, verkar så sjuktbra efetrsom den är baserad på ett sant ramaskri från just Sverige, Madagaskar 3 får man ju inte missa, jag ska se TED en gång till med min polare Elin, filmen Bitchkram måste jag också se.  
 
Andra filmer som verkar bra är My week wit Marilyn, Järnladyn, Holy Motors, Palme, Möhippan och Äta Sova Dö. Jag har sett de flesta av toppfilmerna som Skyfall, Hotell Transylvanien, Modig och Breaking Dwan Part 2, även sett Ice Age 4 - Jorden Skakar Loss.

3 i Topplistan av filmerna jag sett:
1. Breaking Dawn Part 2
2. Skyfall
3. Ice Age 4 - Jorden skakar loss
 
Eftersom att det varken kommer några fler twilight filmer eller några fler Harry Potter fimer så tänkte jag och Mikaela ha ett Lord of The Rings maraton för att få något att se fram emot, nämligen filmen: HOBBIT, (som jag tidigare nämnt).
 
På tal om bio och film så ska årets julkalender tydligen bli en uppföljare på 1996 års julkalender, nämligen Mysteriet på Greveholm 2! Hoppas den blir lika bra som första gången. Antingen så har de senaste årens kalendrar varit värdelösa, simple as that, eller så har jag tråkigt nog blivit för gammal för sånt, men kom igen, kommer SuperSnällaSilverSara och StålHenrik eller "skägget i brevlådan" någonsin kunna mäta sig med Julens Hjältar eller En decemberdröm. Efter en decemberdröm började SVT spåra ur. Då vart det pappkulisser och OJuliga serier. Höjdarna är en av dem bästa. Tror den sändes -02 eller -03, kommer inte riktigt ihåg, jag var så liten då, typ åtta bast bara. Jag kommer ihåg att alla älskade DieselRåttor & SjömansMöss medan jag var livrädd för dem i flera månader senare! Dem stora tänderna, usch!

Imorrn är jag ledig från skolan för att vi har komptid! Nice! Den här läskiga gubben såg Mikaela och jag på Centralen på hem vägen:
Vi hade även en liten tävling på Instagram/Facebook, jag vann med bästa supersura! Mums!

 

Men snälla bli inte vän med mig på Facebook!

 
 
 
 
Följ min Instagram! ---> @jessicamjlilja
 Följ min Tumblr! ---> http://www.jessicalilja.tumblr.com
 
Följ mig på WeHeartIt! ---> @jess_lilja
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Den plattaste rulltårtan ni någonsin kommer se:


Jävla töntar.

Gårdagen var oerört mysig. Under dagen vilade jag och bakade en rulltårta. Den blev inte så jättegod eftersom att jag inte de något bakpulver hemma, eller hallonsylt, socker lånade jag av grannen,som tur var. Jag fyllde den väldigt plata och knapriga rulltårtan med björnbärssylt. Jag åt upp kanterna och slängde resten, Sköljde ner misslyckanet med lite mjölk och gick vidare, en rulltårta är ju inget att gråta över.

Breaking Dawn Part 2 var lika bra andra gången, om inte bättre! Jag la märke till saker som jag hade missat i onsdags. Efter filmen drog jag och Nikita hemmåt. Sen såg jag inte mer under kvällen, NOTE TO SELF: Nikita är skyldig dig 120:-. Jag tagga vidare till trappan oc mötte Frida och Becca, lite senare kom Elin och jag blev fettglad! Men sen gick alla förutom jag och Frida på Pundar fest. Jag orkar fan inte mer, allt kretsar kring grönt/brunt, cigg och dricka. Fan! Min bästa killpolare, (no namen because aina is after him), lovade att han hade slutat! Och han är mycket trevligare nör han inte håller på med sånt. Då är an liksom snäll och gullig, men så fort han börjar handla och deala brunt/grönt så måste han ha den här farliga gangster attityden. Det är äldre killar som drar med honom och nu håller han på att dra in yngre killar i drogberoendet han med. Han fattar inte att han blir lurad. Jag kan ärligt säga att jag ar blivit erbjuden något brunt, typ Cannabis, men tackade artigt nej. Sluta röka har jag också gjort, för jag vet vad som händer med kroppen, drogerna ger permanenta skador på hjärnan och rökning skadar också allvarligtmen det tar lite längre tid. Men ni förstår poängen! Jag har tröttnat på fyllehetsen! Fast det är ju kul att dricka men inte varje helg, då fuckar man ju upp sig själv, och jag vill ha något att se fram emot, t.ex då att klubba och bli full, inte sitta på någon jävla parkbänk och drick import vodka som är utspädd på bensin, blääh!




Gottigottidags!

Hejsan hoppsan! Idag hade vi en lektion, mitt på dagen. Så jag sjukanmälde mig själv eftersom att jag ändå har ont i halsen. Ingen vet vad det är, och så där hypokondrisk som jag är tror jag ju självklart att det är mun/struphalscancer. "Bölden" växer sig större för varje dag och om det inte blir bättre snart kommer kag kvävas av den... Så jävla jobbig situation. Så för mig blir det att stanna hemma och ta det lugnt i helgen. Det suger. Men under eftermiddagen så ska jag och Nikita gå och se BDP2! Woop woop! För att fördriva tiden fram tills dess så ska jag baka en rulltårta, blev väldigt inspirerad igår av Hela Sverige Bakar, min mun vattnas genom hela programmet, jag får ju psykbryt på att jag inte får vara där och smaka!


Jag gillar inte att ge bort mina kakor.


Fick C på min svenska uppgift, jag som som var bombsäker på ett F

Hejsan hoppasan! Idag var en bra dag! Jag är väldigt glad men trött. Skolan var som vanligt och människorna var trevliga. Jag hoppas att alla dagar kan vara såhär. Lugna och trevliga lektioner, god lunch med mera. Det finns inte så mycket att mer att säga om idag än att det var en bra dag. Gdu vilket tråkigt inlägg. Måste spicea upp det lite!

Fast det går nog inte eftersom min dag har varit ällmänt vanlig och inspiration är det brist på, trött är jag också.
Ikväll ska jag till Trappan och möta upp några polare. Längtar, jag har inte träffat dem på flera år känns det som, (det är typ 4 dagar sen). Ska komma på några intressanta saker att blogga om medans jag vilar upp mig.

(Tillfällig header tills jag har lite bättre bilder).
 

Min dag i stort sett.

Jag har just kommit hem från den vanliga premiären av Breaking Dwan Part 2 - The Twilight Saga. Filmen var helt underbar och alla nya skådespelare spelade sina roller utmärkt! Jag var livrädd för att dem inte skulle leva upp till mina förväntningar men jag blev positivt överraskad, dem var tiotusen gånger bättre! Jag har varit elt euforisk under ela eftermiddagen/kvällen. Det bjöds även på många överraskningar för dem har lagt till mycket som inte fanns med i boken. En väldigt avgörande sen, som jag inte tänker spoila, fanns inte med i boken, de löste problemet med Aros attack plan på ett helt annat sätt i filmenän vad dem gjorde i boken. Hela biosalongen drog efter andan när den scenen inleddes. Som tur för mig visste jag redan ungeför vad som skulle hända så jag var inte orolig men ändå satt jag nervöst och "bet på naglarna". Varför jag visste är för att Isak i min klass var på galapremiären igår med sin plare som lyckats fåtag på biljetter, på något mystiskt sätt jag inte känner till. 

Som den bloggare jag är knäppte jag kort på min mat innan jag åt den, maten var jättegod men jag har lite svårt för kyckling eftersom att det är en bärare av salmonella. Kycklingen var pytte lite rosa och det gjorde mig ytterst orolig. så jag sluta äta och drack min Chai Latte istället, smakar som julafton på tungan!
 
Vi hade håltimme på matten idag så jag Michelle och Josephine promenera hem till Michelle och lagade köttbullar som såg ut som prinskorvar det var jättemysigt och Michelle är väldigt duktigt på att laga avlånga köttbullar. Fast hon fick värsta raseritubrottet när Josephine började hälla olivolja i makaronerna. Det sluta lika tvärt som det börjat, som tur va!
Michelle var hungrig och det fanns sjukt mycket olivoljemakaroner, så hon högg in för fulla lass, jag nöjde mig med de smaskiga köttkorvarna.
Man fick ett supercoolt armband om man köpte en BDP2 meny!
Jag i salongen innan filmen började.

Att känna på riktigt.

Idag runt nio tiden pallrade jag mig iväg till skolan, väl där insåg jag att jag var sen. Det berodde på en spyattck som jag nätt och jämt lyckas avvärja på morogonkvisten. Illamåendet rasade över mig och pappa tvekade på att släppa iväg mig till skolan. Men med en blandning av envishet, uttråkning och någrnog föra djup andetag lyckades jag samla ihop mig själv och övertyga pappa om att jag var frisk för skolan. Jag gick bara ändå på tå lektioner så vad var oddsen för att jag skulle svimma av utmattning?

Efter matten hade jag idrott men den avstod jag från, någon gång vill jag ju bli frisk. Efter det skulle vi ha istoria men jag hade ledigt från den timmen för att gå på bio med klassen. Istället åkte jag till coop i brunna med min kära kusin Erika och köpte brun hårfgärg. Vi skulle fixa mitt missfärgade hår. (FYI, det blev toppen)! Sen drog vi vidare mot centrum och jag la mig i solariet, a.k.a. cancerlådan. Pressade där i knappt 20 minuter och sen bar dte vidare emmåt för färgning av håret. 

Emma oc jag åkte till Bro för att närvara vid SKU, (Svenska Kyrkan Unga), det var jättemysigt och jag har inteträffat Emma på flera veckor eftersom vi båda varit sjuka. Det bjöds på gott fika och mysigt sällskap, många nya människor och härliga personligheter. VId slutet av sammankomsten fick man be för sig själv och andra i gruppen. Jag bad tyst. Vissa bad högt. Det är riktigt mäktigt att lyssna på människors inre tankar. Speciellt när dem för bara minuter sedan suttit och flinat åt vad som än var roligt. När man känner deras börda och bara vill hjälpa dem bära den även fast dem för stunden är starka nog att dela med sig, men det betyder inte att de tackar nej till hjälp imorgon. 

Det bästa med grupper som denna är att människorna där har förstått innebörden och tyngden av uttrycket: Behandla andra om du själv vill bli behandlad. Att känna sig accepterad och omtyckt är den absolut bästa känslan i världen för då känns alla vardagliga problem så små. Till exempel vikthets, utseende och kompiskretsar. Man känner frid. Vilket jag väljer är Lycka Och Lugn, (LOL). 
 
När vi blev förlåtna våra synder och när vi förlät dem i våran omgivnigs snedsteg brännde vi lappar med just dessa budskap, anonymt förståss, det var riktigt skönt och jag blev av med bittra tankar mot mina bekanta.
När jag färgade mitt vackra hår för att slippa utväxter och jag vet att bilden är suddig men jag var ändå inte så snygg just då. Jag ficl färg i både ögat och munnen, det sved på båda ställena och färgen kan jag säga med säkeret både smakade och luktade prutt!
 
 
 

Stannade hemma en extra dag, men imorgon då jävlar!

Har tillbringat dagen hemma och spelat. Vaknade runt tvåtiden av en huvudvärk så jobbig att jag knapra i mig tre alvedon och ipren utöver det. Halsen är också väldigt tjock Och så men det är mitt exploderande huvud som är värst. Jag vill nästan börja gråta på grund av att det gör så ont. De värsta med att vara hemma när man e sjuk är att man inte kan göra något vettigt av all ledig tid. Läxorna kan jag inte göra eftersom jag inte har någon aning om vad vi gör i skolan, lch träna kommer ju inte på fråga om jag vill bli frisk så snart som möjligt. Allt jag kan göra är att äta onyttigheter och slappa. Det är så irriterande för jag får alltid lätt ångest vid kvällens slut. Jag kollar mig i spegeln och ser ett lönfett vrak. Lördagens mascara vägrar lossna när jag duschar, håret ser ut som något en tornado lämnat efter sig och jag har t-shirt utan behå och mjukisar stora som hus. Känner mig så ful och fet...
 
Idag har jag levt på yoghurt och saft. Jag lät även en godisbit slinka förbi mina läppar för att stilla sötsuget. Men det hjälpte knappt. Det är inte lätt med sockerberoende. De är så många som lider av det också. För jävla hemskt. Jag brukade vara riktigt fet förut. Vägde 15 kilo mer än jag gör nu. Det var inte lätt att bli av med dem. Jag la av med godi under ett år, det var 2011. Men nu under 2012 har jag sakta men säkert lagt på mig lite för var dag som gått. Jag hoppas alltid att jag ska förändras och bli den vältränade tjejen jag drömmer jag är. Men ändå trycker jag i mig socker. Jag har mina perioder då jag låter bli. Men ibland är det för svårt.

~ Om du tänker på det, lära känna inlägg är tråkigt.

Jag börjar alltid blogga, fuckar upp bloggen, tar bort den och börjar om. En dålig bloggvana. Som pricken över i:et lurar jag alltid mig själv med frasen: Den här gången blir det seriöst bloggande 2-4 ggr om dagen! Men nej, det går inte riktigt till så i min värld. De flesta ser mig som konstigoch utanför. Och det där en ingen wnnabe-hipster lögn. Folk i min bekantskap har förvrängt en och annan sak gällande mina känslor för en kille i klassen. Under de första dagarna på gymnasiet berätta jag för min kompis Michelle att Corbin, (killen i fråga). såg bra ut. Jag sa nog till och med att han var snygg och att jag "lätt skulle kunna tänka mig honom". Men det gör inte honom speciell, jag slänger ur mig det minst femtio gånger om dagen. På något mystersiskt sätt har de människor jag trodde var trevliga och roliga förvrängt hela historien så att jag framstår som en mentalt efterbliven stalker. Det som nått min kännedom: "Jessica är kär i Corbin och hon säger att han är kär i henne och att de nästan har ett förhållande trots att han redan har tjej". "Jessica filmade Corbin när han sjöng/spela gitarr och ho blev så rörd så hon tappade telefonen". Inget av det där är sant. Och varför jag har hakat upp på mig det här är för att ag vill kunna vara vän med dem i min klass utan att de ska vara rädda för mig. Och för protokollets skull så filmade Michelle. Sen blev det telefonbråk mellan Isak och Michelle och jag hade ju turen att hamna mitt emellan dem. Michelle tappa sin mobil under min stol och jag plockade upp den och gav den till henne, Isak tappa sin Iphone, och folk antog att den var min. Gud vad skönt det var att blogga av sig! 


Jag har varit sjuk hela veckan men i lördags fick jag äntligen ge mig ut och träffa lite människor! Först chillade jag på fritidsgården Trappan där du vanligtvis hittar mig alla dagar i veckan förutom söndag och måndag, då har dem stängt. Sen ringde mamma hem mig för att vi skulle fira min farbror som fyllde femtio. Det var riktigt häftigt att se min surmulne farbror släppa loss till musiken, jag slutade nog inte le förräns jag somnade den kvällen! Idag var det fars dag men jag glömde helt bort det! Jag är jätteledsen men pappa kommer nog över det och jag med, vi älskar varandra ändå!

Jag glömde berätta att innan kalaset å var jag på min lillebror Olivers dansuppvisning i Älvsjö. Där fick jag en helium ballong och blev jätte glad! Gissa om tjejen i kassan blev förvånad när hon såg stora jag stå och köa bland treåringarna. Förklaring fick hon inte utan jag gav henne pengarna tog min ballong med världens smile och gick stolt därifrån.


Bild från igår.
 
I Älvsjö.