Det gör så ont, att inse när man längre inte är lika viktig. Det gör ont.

 

En av mina polyvore-creations:

 
A Golden Nightmare
 

I can, I will!

 

Well life is very mucho jååbbigt

Finns inte en lugn plats i huset där man kan arbeta från datorn. Fram tills idag. Mamma flyttade in ett skrivbord i olivers rum, som han aldrig använder och jag kan nu äntligen skriva i lugn och ro utan att kröka ryggen pga att jag sitter i min säng eller på golvet. Det sm måste göras idag är så  mycket skolarbete som möjligt. Speciellt sam. Sen matte, sen engelska, sen franska, sen filosofin. Sen ledarskap. Ja, läxhögen bara växer för var sekund känns det som. men jag överlever. Det är tungt nu men nån gång är det över. Hoppas jag... Städa och träna är även högt upp på prio listan..... Well it sucks. 
 
Såhär vacker är jag idag. Skolan suger.

The glass is half full, not half empty.

Jag ska börja skriva dagbok. Med hjälp av dagboken ska jag nå mina mål. Jag ska bli en bättre människa, jag ska börja älska mig själv och sluta var rädd för att bli älskad. Jag ska nå mina mål här i livet genom att börja idag. Jag ska sluta tvivla på mig själv. Jag förtjänar också att va lycklig. JAG är prio #1 och ingen annan. Jag behöver inte hålla tillbaka lycka för att andra är ledsna. Mina problem är inte mindre viktiga än dina, för dig kanske dem är det, men inte för mig. Det är dags för en allvarlig förändring. Ut med det gamla, in med det nya. 

Det blir ingen årsresumé eftersom 2013 inte var värt det. Eller egentligen jo, utifrån, men inte på insidan. Jag är på samma plats idag som jag var för ett år sedan. Det ska inte upprepas 2015. Jag ska vara bättre i år. 
 
Hejdå 2013, jag är redo för 2014. 
 
 

~

 

Christmas dawns upon us!

 
 

Valde ut guldkornen från kameran!

Helgen i London var fartfylld och emelleråt bitter. Men jag är jävligt nöjd med resan i sin helhet. Satte ribban väldigt lågt innan jag åkte.Glad att få ha upplevt London. Blev väldigt kär i stadens arkitektur och tog därör en miljon bilder på olika dörrar, husfasader, fönster och gator, etc. 
 
Oliver utanför hotellet.
 
 
Hotellet.
 
 
 
 
 
Oliver när vi väntar på bussnen.
Visste ni att i städer som London, Paris och Berlin har
byggt bänkarna i busskurerna och på tuben
smala och lutandes enbart för att förebygga att uteliggare och
att hemlösa ska sova där?
 
 
 
Köpte inte mycket därinne, men det var en upplevelse minsann!
Så mycket människor, så låga priser och så mycket kläder!
Tillslut blev det så varmt att jag var tvungen att gå i strumplästen, 
svettades pga uggsen...
 
 
Inte lika trångt inne på Urban Outfitters!
 
 
Sightseeing buss som vi åkte runt i London under två timmar.
 
 
The Marble Arch.
 
 
Mamma och Clooney inne på Madamme Tussauds.
Följande bilder med "kändisarna" är alla tagna på Mme Tussauds!
 
 
 
 
Vem har störst/tightast rumpa? Jag eller J-LO?
Alla dudes tog på rumpan, 
jag bestämde mig för att vara lite mer originell!
 
 
Älskade, älskade Robert Downey JR!
 
 
 
 
 
 
 
 
En VÄLDIGT ful selfie med Brittan,
det tar emot att lägga ut den på internet
men det var den enda jag tog 
på "oss"...
 
 
Vet inte vad jag ska tycka om det här.
Churchill, okej vem bryr sig, 
men HITLER!??
Lite känsligt för judarna kanske....
 
 
Min absoluta favorit, Mr Hugh Jackman! 
AKA The Wolverine.
 
 
 
 
 
 
Har ingen aning om vad det här
var för något men ser man
en stor blå tupp mitt i 
en rondell är det väl självklart 
att man knäpper ett kort?
 
 
 
 
 
Har inte redigerat någon av bilderna. Arbetar bara i GIMP och det blir så klumpigt.
Så där har ni, alla bilder är au naturell!

Bara allmäna frågor med beiga svar.

Fyra frågor om förhållanden.
Är du singel? Big time.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jag tror att man kan falla för en person, men inte blir kär. Men en önskan om att bli kär i just hen finns där, precis då. Kärlek utcecklas över tid. That I've noticed.
Hur många har du varit kär i? Vet inte. Alldeles för många. Men bara kär en gång när det gör sådär ont i bröstkorgen varje gång jag ser honom. När det känns som allt i världen kunde få försvinna så länge jag vr med honom. Tråkigt nog var känslorna aldrig besvarade. Tror jag, är ganska säker på det, för han kände som jag kände för honom, för en annan tjej. 
Är du kär just nu? Typ. Vet ju inte vad kärlek är förutom den smärtsamma kärleken, finns x-antal killar jag är nerkärad i, alla bra på sina sätt, men för att veta vad kärlek är måste den nog vara besvarad. Jag är ju dock så jävla sämst på det där med känslor, många säger att dem är awkward och stela runt killen/tjejen dem gillar. Jag är bara rent av tafatt. Jag stänger in känslorna i en liten låda längst in i ett hörn. Och där får dem ligga tills han inte längre är i närheten. Jag behandlar han som vilken främling som helst vilket jag ångrar bittert varje gång jag står ensam kvar. Tänker: " varför gick han, han kunde stannat och, och, och inget... Jag är dum och förblir ensam. Förevigt ensam."

Dem bästa egenskaperna en kille kan ha? Humor! Om jag gillar en kille är det oftast för att han är rolig, sarkastisk, klockren, intellektuell humor liksom. Om han kan laga mat är det ett stort plus! För det kan inte jag.... Eller jo, köttbullar! :D Fast det vill jag inte äta resten av mitt liv. Han ska ha framtidsplaner men hela hans värld får inte kretsa om dem, han ska va givmild och god i hjärtat. Han ska leva hyfsat hälsosamt, gilla promenader men samtidigt kunna ta en hel dag i sängen med ett LOTR maraton. Han ska va bra i sängen, ha ett skönt umgänge som passar mitt egna pch tycka om att fiska och va i naturen lika mycket som han gillar att festa och shoppa i stan. 

5 frågor om dig själv: 

Några piercingar? Naveln breeeh! I only show it when I exercise bellydancing.
Vad tycker du mest om hos dig själv? Inte speciellt mycket. Får ofta höra att jag är fel. Så vet inte om jag tycker om så värst mycket. Är rätt neutral när det kommer till mig själv och mina egenskaper. Lever liksom enligt jantelagen. Du ska inte tro att du är någon, du är inte bättre än någon annan, men ingen annan är heller bättre än dig. 
Vad är du bra på? Sån jävla medekmåtta så det bara skriker om det. Om det är något är det väl att stava. Har varit bäst på det sen 1:an. Mina vänner hatade mig som liten för att jag var en sådan besserwisser när det gällde stavning. Är något av en språkbegåvning, so I've heard. Jag är även bra på att låtsas och ljuga. Folk tror det inte. För det första att jag aldrig blir påkommen och för det andra ljuger jag väldigt sällan. Ibland försöker jag dra vita lögner men det blir så uppenbart att det var en lögn så folk kommer på det direkt. Och eftersom folk tror att jag är dålig på att ljuga så tror dem att jag alltid är ärlig, men som sagt, ljuger jävligt sällan. Och nästan aldrig för mina närstående utan god anledning. Kan nog säga att jag ljugit för två av mina närmaste vänner. Ångrar det jättemycket men gjorde det inte utan anledning. Skälen var både goda och onda. Dessutom är jag bra på att släppa in gamla vänner i mitt liv, loppet är aldrig kört liksom, folk kan förändras, jag tror på förändring eftersom jag själv genomgått väldigt många. 
Vem älskar du mest på denna jorden? Mina bröder Alex och Oliver. Gråter när jag tänker på vad dem blvit utsatta för. Så jävla jobbigt att se dem man älskar mest gå igenom så hemska saker, speciellt när man själv är en av dem hemska sakerna. Jag är ett monster ibland, det ångrar jag mest i hela livet, varje gång jag varit elak och sårat dem. Ångrar det varje dag, ändå gör jag om det ibland. Försöker varaså bra jag kan mot dem. Oroar mig hela tiden för dem. I skolan, på jobbet, på nätterna. Hela tiden.
Sover du hellre själv än tillsammans med någon? I need my space. Men ibland kan det va gosigt, speciellt om man kan ha sex med personen. Då är det ju nice. 

2 frågor om dina vänner.
Vem vet allt om dig? Typ alla vet allt om mig, jag är jävligt öppen, frågar någon så berättar jag det mesta med en gång. Men Emelie vet allt om mig, och då menar jag allt, inget skämt när jag säger att hon vet vad min mamma kallade mig för som barn, allt det oviktiga och generella vet hon utöver allt det viktiga och djupa. Litar även mycket på henne. Lät att prata med och hon känner inte mina vänner så de är ingen risk att hemligheterna jag berättar i förtroende till henne inte läcker vidare. Fast berättar alltid bara saker om mig själv, hänger ogärna ut andra.
Vem är den roligaste av dina vänner? Saken är den att den roligaste av mina vänner är jag inte vän med längre. Henne kunde jag skratta med i timmar. Men det var just det, hon var bara rolig, allt de där andra som att visa ömhet och medkänsla fanns inte där. Men asså alla andra är jävligt roliga också, men jag är typ den som anses vara "pajasen" bland mina vänner, därför uppfattar jag mig själv som väldigt rolig, kan sitta och hitta på scenarion i huvudet och dra en kommentar för mig själv och bara skratta rent spontant, jag gillar att överraska och ställa till med roligheter. Gärna lite overkill så de blir oväntat och superskoj. I never settle for mediocrity when it comes to festivites. Men alla mina vänner är superroliga på sitt sätt!

Kärlek.
Har du kysst någon idag? Min vovve fick en liten puss.
När kysste du någon senast? På Ellens 18 årsfest.... I need love. Come back here and love me! Pls?
Är du romantisk? Tror inte det. Jag gillar att stöka runt och ordna, men är ändå rätt så pang på. 
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Asså typ. Förhållandet ska inte va krävande, det ska va lättsamt och enkelt, man ska lita på varandra, fylla varandra med glädje och energi, man ska inte bli trött och tråkigt av det, det får inte va asnträngande. Singellivet är varken eller så de är jävligt bra, men om det finns ett förhållande för mig som är bättre än singellivet, eller rättare sagt som får mig att må bättre än singellivet gör så är jag beredd att satsa, så länge han liksom meets me halfway. Fast samtidigt är det jävligt skönt att kunna bli full och hångla/ligga med vem man vill. Vill gärna leva ut mina ungdomsår som singel. Så att mitt första förhållande blir mitt sista. Har ju aldrig haft pojkvän. Bara nån liten flört då och då. Har aldrig vilselett någon så att dem tror jag är intresserad. Berättar ofta vad jag vill väldigt tidigt. 
Har du varit tillsammans med två samtidigt? Hållt på med flera samtidigt, eftersom det aldrig varit något seriöst. 

Vem sov du senast bredvid? Tror det var Gabbi, can't remember.
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Mamma var 19 tror jag, pappa fyra år äldre.
Hur ska din tjejen/killen vara? Läs lite längre upp ;)

 

 


Sjukhusserier <3

Debatterar med Johanna angånde huruvida Grey's Anatomy är dramtisk jämfört mot PLL. Johanna har fel. Punkt. Streck i debatten. För nu ska jag kolla på Grey's Anatomy. De är king azz. Gotta love it. Scrubs och Grey's är lätt bäst. House är ju helt K. JD i mitt hjärta, var så kär i han i åttan. 
 

Elisabeth ~

Gillar inte att mobilblogga men just nu måste jag skriva av mig. Jag är så jävla less på alla ytliga fittmänsikor. Sitter på jobbet käkar typ lunch eller nåt tänkte tillbaka på gårkvällen med Betta. O fy satan vad jag nu inser att jag saknar henne, de är så jävla äkta o jag mår så sjukt bra av att va med henne, hon är på riktigt bäst. Ingen som är lika bra som hemme. Så jävla less på alla ytliga idioter som glömmer bort en efter tio minuter. Tack för att du är du o att du aldrig glömmer bort mig bestie ❤️ 



Snart har helgen vecka 48 tagit slut...

Hola compadres. Lyssnar på nån asmuppig svenska kult låt av Bob Hund. Lite halvrolig bara, moodbooster liksom. Klättrade igår med madre, var hur kul som helst att klättra utan instructor. Yeeah buddy, I'm a big girl now, and I don't need nobodys help! MHHHmmmmmm...
 
Gårkvällen spenderades med näsan i böckerna, har dock ett ton läxor kvar men blev klar med mycket. Känns fett jävla bra. Boom. No more F, I hope! De var volleyboll idag. Vi förlorade mot lärarlaget. Så vi åkte ut. Men whatever. De var ju ändå bara volleyboll. Sola och gymma imorrn. På kvällen blir det mys i Vällingby med Elisabeth. ^^
 
Tänkte plugga men såg att nya avsnitt av HIMYM säsong 9 släppts, suck it homework.
 

I will I can

Blev lite trögt med uppdateringen i helgen. Beror på att jag varit trött precis hela tiden. Jobbade i fredags, lördags och igår. Fick nåra stressknutar i ryggen under helgen så jag orkade inte gå till skolan idag. Sov riktigt länge. Eller åtminstonne till 10, kändes som jag int fått soa ut på en evighet... När jag vakna kolla jag ikapp på Black List. Super gosigt och efter det tog jag ett lång varmt bad för att lindra smärtan i ryggen. Satan så skönt det var. Kom hem från klättringen nyss. Lyssnar på musik, städar rummet och funderar på att plugga, ska bara beställa hem lite träningskläder sen en dusch, sen plugg. ^^