Jul. 29, 2013

Hemma nu efter en alldeles underbar vecka i spanien. Det förra inlägget publicerades aldrig men la upp det nu istället för i måndags. Ska hem till frida nu och förbereda inför imorrn då vi drar till chili. Har över 800 bilder från spanien så de kommer upp ikväll eller nån gång under veckan hoppas jag. Beror på hur 3Gt är där borta.


Live från spain

Sitter på Fridas uteplats. Saknar folket där hemma dock men värmen och allt här väger upp saknadem och de känns knte lika jobbigt att va ifrån folket. Vi har solat hela dagen känns det som. Försöker ta en stund i skuggan o dricka lite vatten. Även använda Wi-Fi:et som finns i lägenheten!


Kroppen och kläder

Min favorit outfit. Favvo shortsen och favvo tröjan. Helt värdelös bild egentligen. Men va gör man inte liksom. Tröjan är från junkyard.se, som resten av min garderob. Urban Classics. Riktigt sköna ocg snygga kläder! Shortsen är från Gina Tricot. En irriterande sak är att mamma lyckats spärra mitt mailkonto. Så puckad som hon är. Så nu kan jag inte använda min 10% rabatt på junkyard. Det suger. Skapade ett nytt medlemskonto och får börja om från början, jag var för fan bronsmedlem. Och det har tagit mig ett halvår. Så surt. Har även på mig mina blåa Urbanears på bilden, syns knappt. MeJn mer än hälften av mina klädesplagg är blåa. Tror nästan 30% av min garderob består av blåa tjocktröjor från unkyard. Kommer ihåg förra våren när jag beställde kläder från Hollywood.se. När jag hämtat ut paketet, insåg jag att jag spenderat sextusen på blåa tjocktröjor. Men de är fan kärlek. 

Det komiska är att folk blir så chokade nnär jag kommer i kroppsnära kläder. Haha, får typ höra, såg du hur han kolla på din rumpa?, gud va fina former du har, men Jessica! va fin du e, de är så olikt dig. Asså jag har ingen perfekt kropp. Men när man ständigt går runt och ser ut som en sopsäck så blir ju folk förvånade när jag faktiskt kan bevisa att jag inte bara ar fett under kläderna utan lite kurvor och former. Jag älskar inte min kropp. Den är bara fel tycker jag egenltigen men den blir bättre med tiden. Jag lär mig att älska mig själv men det är lättare om folk runt i kring hjälper en på traven.

Beställde för små arbetskläder och vissa kunder var inte diskreta med blickarna, jag blir ärligt talat ombekvä, när folk uppfattar mig som attraktiv. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. lite makt är det ju också. Men vafan. Hellre bara en neutral vän som man inte måste samla sig för att prata med. Men kommer ändå aldrig va vacker, har inte råd med det.

Inlägget är tidsinställt, jag är just nu i Spanien.

Spanien

Sitter på flyget i skrivande stund. Klockan är halv tre och jag landar om en timme. Rättare sagt så skrev jag det här inlägget halv tre men eftersom RYANAIR inte har något Wi-Fi så kan jag inte posta det. De gick bra på flygplatsen eftersom jag nu sitter på flyget, så ja. Men saknar folk hemifrån redan. De taggar långt när jag kommer hem. Lite tråkigt men vi har haft en riktigt bra sommar hittills. Har sovit lite, läst min bok och lyssnat på musik. Åt en jätte äcklig macka men slängde halva. Fyfan. Så den smaka. Står mig på det lilla jag åt tills jag kommer fram. Jag borde ha landat och vara på malaga airport när det här postas. Ska ta en ta i själv från flygplatsen. #yålåfan. Haha men nej lite pirrigt blir det väl. Taxiresan beräknas ta 40 min. Men man vet ju aldrig.

Jag hade värsta oturen eftersom det typ är turbulens hela tiden hinner man inte kissa och jag är superkissnödig. Ett rent helvete. Somnade när seatbelt lampan var på. Sen vakna jag av att den plingade igång. Så jag sov under den tiden den var igång. Annars när den varit av var den dumma trolleyn rullat längs gången så jag har inte kunnat ta mig till toan. Nu har jag en chans att gå dock men de sitter några sjukt snygga killar lite längre bak. Vilka jävla I-landsproblem jag har! Vi landar ändå om dryga 50 minuter så jag håller mig.


Spelas i skrivande stund på repeat - Vildhjärta av Stiftelsen

Jag älskar att sjunga och spela har dock ingen talang. Men de är så förbannat roligt och rofyllande. Blir liksom glad av att känna saker som musiken får mig att känna. Låter super klyschigt men så är det. Kan några ackord på gitarr och helt ok många på piano. Har ingen direkt favoritgenre, än midre favorit artist/band. Jag gillar svensk musik, engelsk, fransk, spansk, samisk, ja all. Likaså alla genrer, allt ifrån Elton John till Hardocore Superstar hittar du i min spellista. HAr lite svårt för Death Metal. Då börjar man närma sig ojlud tycker jag men det finns vissa låtar som är helt ok. Det är sällan jag hittar många bra låtar av samma artist. Men när jag gör det är det för att jag känner något av hans/hennes musik. Något artisten lyckats leverera som ingen annan klarar av. Låtarna talar till mig, exempel på det är P!nk, Stiftelsen, Nickelback, Jessie J, Magnus Uggla, Oskar Linnros, Nomy... 

Sen gillar jag även musik med drag i men de är mer för att tagga fest eller att dansa till. Men när man hör texten och den ger en mening, samtidigt som musiken återspeglar känslorna orden inte räcker till att förklara. Akustisk musik kan jag ligga och tolka i timmar. Skriva om texten. Försöka lära mig den själv. Eller leta nya artister i Spotifys alla hörn. Jag översätter ibland franska låttexter för att jag tycker det är roligt med språk och förståelse. Det är även det som intresserar mig för musiken. Språket, det är magi, magiska ord som får mig att känna samhörighet. 



Tidsinställt inlägg, är för tillfälet i Spanien.

På flygplatsen

Hade jätteroligt, många gamla och många nya vänner. Blev dock en kort kväll eftersom jag var tvungen att gå upp tidigt idag. Men de är de ju värt. Fast jag är riktigt osäker på de här med gatesen. Vet inte riktigt vilken jag ska till men de går nog bra. Tror flyget kom nu. Hörs och puss kommer sakna folket!


Bilder från Mammas födelsedag

Pappa om aldrig kan va seriös på bild. Visst satt jag kanske lite för nära med kameran...
Mamma och Oliver.
Alex försöker lära Oliver att titta i kors. Gick la sådär.
På någon ö. Oliver trilla från ett berg lite längre ner längs vägen. Han börja gråta och förbannade resan.
Ångbåten vi åkte med. Det är Oliver som deppar på bryggan efter sin olycka. Vi trösta honom. Maten på båten var fett god och han blev gladare när efterrätten kom.
 

Fil o kiwi

Frukost nurååå. Är fet hungrig. Hela huset sover. Borde jag också göra egentligen men var hungrig och klev därför upp. Vad ska man göra. Jag är typ alltid hungrig. Inte alltid men ovanligt ofta. Jämfört med polarna i alla fall. Jag har något av en ätstörning. BED. Kommer inte ihåg vad den står för men den innebär att man överäter och mår dåligt. Typ.


Filmkväll hemma.

Det ar varit en mycket mysig dag. Men familjen är ju som den är och ala kan inte dra jämt hela tiden. Någon surar och de blir lite bårk men det löser sig snabbt. Vanligtvis. God mat. Men gjorde misstaget att ta efterätt så blev illamående och fick världens huvudvärk. Är superkänslig för socker och sötma. Får en nästan gräddig smak i munnen och når illa i nån timme tills blodsockret stabiliserat sig. Efter det tog vi en taxi till Kista. Väl där bjöd vi taxi chauffören på gokart. an bjöd ju oss på öl så vafan. Lite ge och ta är det här i livet. Kom dock bara trea vilket var mindre roligt. 

Har kollat igenom de tre senaste Pretty Little Liars avsnitten. Måste se dem bara för att jag är hooker. Ska skriva lite mer om mina serieberoenden i ett annat inlägg. Men inte nu, är way för trött. Såg även filmen ego nyss. Lätt toppt tio av mina favorit filmer. Gråter alltid till monologen Sebastian håller i slutet innan finalen till Mia, och jag gråter inte ofta. Blir även så jävla kär i han. Snygg, charmig och självsäker. Alla bra egenskaper en kille ska ha, ett plus i kanten är ju stilen, leendet och kärvänligheten. Han är en tia! 

Imorrn blir det att göra tidsinställda inlägg, packa klart och möta vännerna för avs
 
ked eller nåt. 

O herre gud jag är kär!

Beställde dem direkt. Min kärlek till vand är oförklarlig. Går inte att beskriva. Dem är så jävla underbara. Bekväma, snygga, prisöverkomliga och lagom exklusiva. Det är tråkigt att kopior blivit så vanliga. Finns två-tre vans jag vill beställa men har inte pengarna. Fasst dessa authentic var jag tvungen att ha.

 

Mamma 50

Jag är så jävla sämst på att ta bilder. Saken är den att har jag kameran med mig så bombar jag med bilder i tio minuter på ett o samma motiv. Men jag pallar aldrig ta upp telefonen o ta kort. Hellre att nån annan gör det så jag är med på bilderna. Men gårkvällen var rolig. Chilla vid lillsjön med mina hombres. De vanliga liksom. Sen hände de ju som vanligt lite saker som satte guldkant på kvällen. Ska försöka å ordna nåra tidsinställda inlägg till Spanien. Så de inte blir så jävla glest med inlägg. Mycket bilder kommer de bli. I promise! Men kommer inte hinna blogga den dagen jag kommer hem typ. Men jag ska verkligen försöka för blogga är ruuuuligt.

Idag ska familjen fira mamma i skärgården typ. Tror jag. Kan väl knäppa några kort. Hon fyller femtio men ORKAR INTE fira med släkten. Gammal tant asså. Nej fina lilla mamma. Hon åldras med grace. Typ. Haha, nej.

Blir en bild LIVE från taxin. Helt värdelös egentligen men bildlösa inlägg är fan sämst.


Spanien countdown.

Har typ jobbat hela dagen. Så känns det i alla fall. Började jobba kl 4 och innan det var jag i Jakobsberg med mamma för att köpa lättare skor till Spanien. Vi bråka typ varannan sekund men det var mest på grund av värmen. Den drev oss båda till vansinne. Vet inte hur jag ska klara mig i Spanien ärligt talat. Har inte varit på solsemester sen jag var tre år. Och att ställa om sig från 25 grader i solen till 28 i skuggan vet jag inte hur det kommer gå. Om det ens går. Min vän Linda var i Cypern, deras varmaste dag var 48 grader i solen. Obergripligt för mig. Men har nästan packat klart, vill va ute i god tid eftersom det inte kommer finnas tid för packning imorrn, på fredag eller på lördag. Imorrn är de jobba till åtta på kvällen sen träffa polarna. Fredag fyller mamma femtio oc på lördag ska jag va med min lilla Anna som kommer hem från värmland samma dag! Saknat henne som fan! 

Samma dag jag kommer hem från Spanien ska jag jobba eller se EM finalen, men tror jag jobbar. Vet inte än. Sen är jag ju hemma en dag och sen är det bara att tagga Chilli direkt. Ska bli mysigt men en liten road trip. Saknar det. På tal om inget ar jag blivit störtkä i en kille. Som jag knappt känner. Som är 7 år äldre än mig. Som jag skulle förändra mig för. Utan tvekan. Han måste bli min en vacker dag. GUD SKJUT MIG.

 

En dag på lillsjön.

Vaknade upp med nackspärr och en vagel i ögat. Sur morgon. Men! Sen såg jag att det var sol och då vände humöret genast. Sen åt jag frukost och då blev det even better! Mamma o jag tagga centrum och då tjacka vi lite resorb till Spanien. Snart är jag där med världens bästa Frida! Käka lunch på sportis. Lika gott som alltid. Väl hemma drog jag och Erika ut med båten på sjön och fiska lite, sola och snacka, mycket skratt blev det. HAr typ alltid kul med henne för hon e så speciell och knasig. Haha, nej men kärlek till henne! 

Blev mat hos henne och efter det drog jag till lillsjöbadet för att möta upp Sebbe och Mackan. Vi typ chilla litt lätt snacka livet. Becca o Tessie rulla in på Beccas nya cross. Stencoola. Lira lite fotboll. På tal om det har pappa köpt biljetter till Finalen för Dam EM, jag var skitsur på pappa i våras för att jag inte fick se Hockey VM, nu försöker han kompensera med Dam EM, i fotboll! De räcker inte långa vägar.... #BortskämdUnge123 

 

Monsters (DotEXE Remix) - Meg & Dia

Va händer idag då? Jo först blir det att tagga ungdomsmottagningen! Woop woop. Nej. Det är inte alls kul. Måste åka till järfälla med tåg. Bara för att jag inte pallar berätta för mamma att jag ska dit. Onödigt att oroa henne i onödan när de ändå bara är en enkel undersökning, bara för att kolla så att allt står rätt till. Sen kl fem är det jobb som gäller. Har typ jobbat ihjäl mig i sommar. Men på söndag drar jag till Spanien! Senär jag hemma i ca två dagar. Eller en dag och en kväll. Jobbar samma dag jag kommer hem från Spanien. Drygt men så är det. Sen är jag hemma i en dag och efter det drar jag till Örebro för att vara på Chilli vilket är ett kristet läger. Jag är inte sådär superkristen men man gör massa roliga saker och efterom jag inte drog på innebandyläger i år ville jag verkligen göra något lägeraktigt.

Den här låten spelar om och om igen på Spotify. Så underbar. Örongodis!


Godmorgon!

Jag och mina underbara lylftare. 

Det känns som evigheter sen jag träffade alla tre samtidigt! När jag är ifrån glömmer jag hur underbart bra jag mår med alla tre samtidigt. Älskar alla tre lika mycket. VI har en sådan perfekt gruppdynamik. Vi kompletterar varandra. Innan vi ens började supa var kvällen spårad. Förstå att jag har det galet roligt med dem vad vi än gör. 

En sak slog mig igår, jag älskar att blogga. Jag älskar att skriva och dela med mig av åsikter o shit. När jag var liten ville jag bli journalist. Men jag känner att jag ska bli riktigt duktig på att blogga. Ta många fina bilder. Göra både vardagsinlägg och annat såsom tips, åsikter, debatter. Asså intressanta tema-inlägg. Ska först och främst rensa upp här i bloggen, sen göra en grym design efter det blogga på så att det känns som en vana, sen byta bloggportal så att man kan "utvecklas" vidare i bloggvärlden. Mmmm, så får de nog bli!

Untz Untz eller njaaee

Knappt två veckor sen man slängde in ett inlägg. Not good! Jag vill ju kunna läsa den här bloggen om fem år som om det vore en dagbok. Meeen för att blogga lite om allt mellan himmel o jord så var de fiesta i torsdags. Spåra totalt. Det blev många "first timers" och "last timers" för mig... Men de mesta har löst sig antar jag! Hoppas verkligen det!

Nu drar min underbara Frida ner till Spanien och jag joinar henne om knappt en vecka! Blir mucho picturos bror. Gårkvällen var enkel. Cykla litt lätt med Erika för att hämta min laddare. Har inte haft telefon på en heldag! Haha. Inte så farligt men de var drygt o tråkigt....

Me and Ma Razz!


Music is flowing out through my windows.

Mina planer för hösten är att satsa på studier, börja kickboxas, gymma och dansa. Vilken dans är inte spikat ännu men har lite idéer. It will be a surprise for later! Sen ska jag även jobba, para ska inte va ett problem i höst! Känner att 2:an kommer bli ett bra läsår. Det enda som fattas är typ en pojkvän. Jag är trött på att gå ut och umgås med hela "gänget", vissa kvällar vill man ju bara ligga hemma och slappa, prata lite, äta! Jag älskar mat. 

Har fixat lite med bankärenden idag, så jävla vuxen jag vet. Men nu är det typ klart. Skönt! Solat har jag också gjort. Frukost i solen, finns inget bättre. Nu har jag bara ett "ärende" kvar. *Samlar vuxenpoäng*. HAHAH. Jag! Vuxen!? Årets skämt! Nej men drar mig för att göra det eftersom det innebär telefonsamtal med okända människor, me no like.

 
Imorrn blir det att tagga till jobbet kl 10 sen när jag slutar vidare på mot Solna för att fylla på min tatuering,den börjar se liten ut. Men inte efter kl fem imorrn! Då äre den ju "nyrenoverad" och grejer, hoppas mi padre låter mig göra några små tillägg! 
 

It's pure love.

Jag är en riktig kaffe människa! Jag gillar allt kaffe! Svart, med mjölk, latte, cappucino, espresso osv, bara doften av kaffe gör mig svag. Började dricka kaffe när jag var elva-tolv och har aldrog velat sluta sen dess, i början var det ju mycket socker o mjölk i kaffet men med åren har man vuxit ifrån att bomba kaffet med socker, kaffet är så mycket mer än en kick start på morgonen, de är en vän hela dagen som finns där för en när man behöver den som mest.

Jag föredrar zoegas böner men gevalias ekologiska är alldeles underbart! De är samma bönor som vi använder på McDonalds och alltid när jag arbetar vid kaffemaskinen vandrar mina tankar iväg till ett kaffefyllt drömland.

När jag flyttar hemifrån vill jag att mitt hem ska präglas av kaffe, de ska dogta kaffe, köket ska vara coffee creme inspirerat och det ska va kaffe kopps fyllda kabineter, alla tidningar ska ha coffestains! I köket ska det finnas en fet kaffemaskin! Lovely, och min drömpartner ska osa av kaffe, han ska smaka kaffe när jag kysser honom, och mitt hem ska ligga nära en coffeeshop!